آخرین مطالب

سامانه پیامکی رجبیه : ۵۰۰۰۵۰۰۰۱۱۰

خانه » آیات عظام » آیت الله سید علی گلپایگانی (ره) » وصیت نامه حضرت آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی (ره)
وصیت نامه حضرت آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی (ره)

وصیت نامه حضرت آیت الله سید علی هاشمی گلپایگانی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله رب العالمین و الصلاه و السلام علی سیدنا و نبینا محمدو ائمه الطاهرین و لعنه الله علی اعدائهم و غاصبی حقوقهم اجمعین الی قیام یوم الدین فیقول عبد الحقیر المفتقر لرحمه ربه الکریم علی بن سید جمال الدین الموسوی الهاشمی الگلپایگانی غفر الله عن جرائمه و خطیئاته ، هذه وصیتی حیث اوجب الله سبحانه و تعالی علی عباده ذلک.

فاقول متوکلا و ملتجأ و متوسلا برحمته : أشهد ان لا اله الا الله وحده لا شریک له شهاده یوافق السر الاعلان و القلب و اللسان و اشهد أن خیر الانبیاء و أشرف المرسلین محمدا خاتم النبیین و سید هم نبی الرحمه و شفیع الامه نبیی و شفیعی یوم الجزاء و أشهد أن مولی المتقین و یعسوب الدین و خلیفه رسول رب العالمین بلافصل و وصیه امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام امامی و شفیعی یوم لا ینفع فیه مال و بنون و أشهد أن الائمه من ولده الحسنَ بن علی و الحسین بن علی و زین العابدین و باقر علوم الدین و الامام الصادق و موسی بن جعفر و علی بن موسی و محمد الجواد و الامام الهادی و الحسن العسکری و الحجه بن الحسن المهدی ناموس الدهر و خیر العصر و خلیفه الله علی خلقه و ذخیره انبیائه و رسله الکهف الحصین و غیاث المضطر المستکین الذی هو غائب عن الابصار و موجود بین الاخیار حی یرزق یملأ الله به الارض عدلا بعد ما ملئت ظلما و جورا روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الشریف الفداء اللهم اجعلنی من محبیه و من انصاره و من المنتظرین لظهوره و ارزقنی الشهاده فی رکابه ، اشهد أن هؤلاء ائمتی و سادتی و خلفاء رسول الله بهم اتولی و من اعدائهم اتبرّء فی الدنیا و الاخره . و اشهد أن سیدتی و مولاتی امی المظلومه المغصوبه حقها و المکسور ضلعها التی انقذتنی من الإبتلائات الکثیره و اخذت بیدی فی المشاکل و عند الاضطرار صلوات الله و سلامه علیها، أشهد أنها ام الائمه و شافعه محبیها یوم الجزاء ، رزقنی الله شفاعتها بمحمد و آله الطاهرین، و أشهد أن الموت حق و القبر حق و سؤال منکر و نکیر حق و البعث حق و تطایر الکتب حق و المیزان حق و الحساب حق و الجنه حق و النار حق، و أشهد أن کل ما جاء به محمد صلی الله علیه و آله وسلم حق و صدق و عدل و إنی علی هذه الشهاده أحیی و أموت و أسأل الله تعالی أن یجری هذه الشهاده علی لسانی عند الموت إنه قریب مجیب.

 

و بعد شما را وصیت می کنم به تقوی و ترک معصیت و محبت اهل بیت عصمت علیهم السلام و حضور در عزاداری امام حسین علیه السلام و بقیه معصومین علیهم السلام و روزهای عید غدیر و نیمه شعبان و سیزده رجب مخصوصا عید بگیرید و جشن داشته باشید که سعادت دنیا و آخرت در آن است. و وقت غسل دادنم روضه حضرت زهرا علیها السلام خوانده شود. و در خاتمه از همه فرزندانم پسرها و دخترها و نوه ها می خواهم از دعای خیر و زیارت و قرائت قرآن و طلب مغفرت فراموشم ننمایند ، و از دوستان و بقیه منسوبین و فامیل حلالیت می طلبم و می خواهم این بنده عاصی را از دعای خیر و طلب مغفرت فراموش نفرمایید ، مخفی نماند که واقعا تهی دستم و چیزی در نامه عمل خود ندارم جز محبت و ولاء اهل بیت علیهم السلام امید است  که به بزرگواریشان دست من عاصی را بگیرند و لطف مرحمت فرمایند.

وفدت علی الکریـم بغیـر زاد    /   و بالحسرات و القلب السلیم

و حمل الزاد اقبح کل شیء    /   اذا کان الـوفود علـی الکریــم

و از فرزندانم می خواهم عزت و شرف و آقایی پدر و جدتان را نگهداری کنید و زندگی با آبرو داشته باشید با تقوی و ترک معصیت. و هر یک از اولاد من عمدا معصیت خدا را بکند من از او راضی نیستم. همه را به خدای سبحان و رحمان و رحیم سپردم. این وصیت نامه من است و طبقش عمل کنید. کتبه بیمناه الدائره العبد العاصی الراجی رحمه ربه العفو الغفور علی بن سید جمال الدین الموسوی الهاشمی الگلپایگانی لیله الأربعاء لیله العاشر من ربیع الثانی ۱۴۱۶ هجری قمری مطابق شب ۱۵شهریورماه ۱۳۷۴شمسی.

سید علی گلپایگانی

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*