آخرین مطالب

سامانه پیامکی رجبیه : ۵۰۰۰۵۰۰۰۱۱۰

خانه » آیات عظام » آیت الله سید علی گلپایگانی (ره) » مجلس اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سیدعلی گلپایگانی

مجلس اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله سیدعلی گلپایگانی

بسمه تعالی

به مناسبت اولین سالگرد ارتحال عالم ربانی و اسوه اخلاق مرحوم آیه الله حاج سید علی هاشمی گلپایگانی فرزند فقیه پرهیزکار آیه الله العظمی سید جمال الدین گلپایگانی (رضوان الله علیهما) مجلس بزرگداشتی در مسجد آن مرحوم برگزار می‌گردد.

زمان: جمعه ۱۶/۱۰/۹۰ مطابق با شب سیزدهم صفرالمظفر از ساعت ۶:۳۰ تا ۸ بعدازظهر

مکان : یوسف آباد خیابان سید جمال الدین اسدآبادی کوچه ۴۵ مسجد سادات

salgard

گفتنی است مرحوم آیه الله گلپایگانی قریب به نیم قرن، در مسجد سادات در خدمتِ مردم بود و همین مردم‌داری، سلوکِ وی را متمایز کرده بود. ایشان در عمر پربرکتِ قریب به هشتاد سال، علاوه بر کرسی تدریس و سخنرانی‌های منظم و پاسخ‌گویی به مسائل، حضور در مسجد را از اهم وظایف خویش می‌دانستند. ثمره این حضور و ارتباط، تاثیر عمیق معنوی ایشان بر افراد مختلف، بخصوص جوانان بود.

حضرت آیه الله سیدرضی شیرازی، هنگام حضور بر پیکر مطهر این عالم ربانی، با صورت اشکبار چنین فرموده بود:

« نمی‌دانم بگویم یوسف آباد، بگویم تهران، بگویم ایران تو را از دست داد. نه آقا جهان انسانیت، یکی از شریف ترین انسان‌های روزگار خود را از دست داد… من چه بگویم از این عالم بزرگ که زندگی‌اش مردم بود و مردم زندگی‌اش شد. آنچه در تمام این سال‌ها در جوار ایشان یافتم، سلامت ایمان و اعتقاد بود که تجلی‌اش در زندگی اجتماعی، مردم دوستی و فداکاری برای مردم بود … »

در ارتحال ایشان، اقشار مختلف مردم بویژه مراجع و علما و شخصیت‌های بسیاری با صدور پیام تسلیت و یا با شرکت در مراسم تشییع و ترحیم ایشان از مقام علمی و معنوی این عالم بزرگوار تجلیل کردند. روحش شاد و یادش گرامی باد.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*