آخرین مطالب

سامانه پیامکی رجبیه : ۵۰۰۰۵۰۰۰۱۱۰

خانه » آیات عظام » آیت الله العظمی سید جمال گلپایگانی (ره) » وصیت نامه حضرت آیت الله العظمی سیّد جمال گلپایگانی (ره)
وصیت نامه حضرت آیت الله العظمی سیّد جمال گلپایگانی (ره)
آیت الله العظمی سید جمال گلپایگانی (ره)

وصیت نامه حضرت آیت الله العظمی سیّد جمال گلپایگانی (ره)

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

الحمد لله الذی جعل الموت حیاهً لاولیائه و مرقاه للفوز بالسعاده العظمی و معراجاً للوصول الی الدرجات العلی ، و افضل الصلوه و ازکی التحیات علی من اصطفاه من الاولین و الاخرین و جعله رحمه للعالمین محمدٍ و آله الطیبین الطاهرین شفعائی یوم الدین ، و اللعنه الدائمه علی اعدائهم اجمعین ابد الابدین .

و بعد فإنی اشهد أن لا اله الا الله کما شهد الله لنفسه و ملائکتُه و اولوالعلم من خلقه لا اله الا هو العزیز الحکیم، و اشهد ان محمدا عبده و رسوله ارسله بالهدی ودین الحق لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون، و اشهد ان علیاً و اولاده الطاهرین ائمتی و سادتی و شفعائی و شهدائی ائمه الهدی و مصابیح الدجی و اعلام التقی الذین بموالاتهم تمت الکلمه و عظمت النعمه و ائتلفت الفرقه شفعاء الخلایق و شهدائهم یوم الدین . اللهم و صل علی ولیک العلم النور و الغائب المستور محمد بن الحسن العسکری روحی و ارواح العالمین له الفداءو اشهد انه امامی و ملاذی و شفیعی و کانبی و کالفی و هو الامام بالحق و الولی المطلق صلوات الله (علیه) و علی ابائه الطاهرین . و اشهد ان الموت حق و القبر حق و سؤال منکر و نکیر حق و البعث و النشور حق و الحشر حق و الصراط حق و المیزان حق و الجنه حق و النار حق و انا الیه راجعون و الی رحمته و فضله و کرمه مشتاقون واصلون .

و اما بعد یا اولادی علیکم بالتقوی و الاجتناب عما کره الله و شماها را وصیت می کنم به راستی و درستی با خلق که سعادت دنیا و آخرت در تقوی و راستی و درستی با خلق است . این وصیت را باید به جمیع اخلاف من خلفاً عن سلف و سلفاً عن خلف ابلاغ نمائید و وصیت کنید.

… و اگر قرض ادا شد از قیمت خانه یا خداوند تبارک و تعالی سببی ساخت یا کسی تبرع کرد ، کتابها را بفروشند و کتاب صلوه و شرح مکاسب و بعضی از رسائل از قبیل منجزات مریض و قاعده لا ضرر و بعضی از جزوات اصول مثل جعل طرق و حدیث رفع و قاعده فراغ و تجاوز را چاپ کنند .

هذا وصیتی یا اولادی . مرا فراموش نکنید . و قره العین حاج سید محمد را وصی خود قرار (دادم) با قرهالعین آسید علی ، و حضرت مستطاب آقای آمیرزا حسن یزدی دام تاییده را ناظر خود قرار دادم که انفاذ وصیت را بکنند به نظر ایشان ، و از جناب ایشان ملتمسم که اهتمام بفرمایند و تاخیر نیاندازند انفاذ وصیت مرا . و از همه التماس دعا و عفو و طلب مغفرت دارم .

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته  – ۱۲محرم الحرام ۱۳۷۳ الاحقر جمال الموسوی الکلپایکانی

اسئل الله العفو ثم العفو ثم العفو .

وفدت علی الکریم بغیر زاد     من الحسنات و القلب السلیم

واعلموا یا اخوانی انی مت راجیا بالله و بعفوه لا عمل لی اتکل علیه و لا شفیع لی اثق به الا شفاعه محمد و آله لا سیما الغائب المستور الامام الحی و نفسی فداه و فدا اصحابه روحی.

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*